tisdag 21 februari 2017

BootCompany - storsäljare av stövlar och skor














Idag överraskade näringslivschefen både mig och andra genom att förlägga studiebesöket med vår tekniska beredning till Råstorp och företaget BootCompany Nordic AB. Åke Persson Graae förestår sedan snart sju år tillbaka kontor och lager för verksamheten. Jag brukar ha ganska bra koll, men det här företaget var en ny bekantskap för mig. Förutom verksamheten i Råstorp finns det även ett kontor i Stockholm. Företaget är ett grossistföretag framför allt för Grub´s skor och neoprenstövlar och man levererar sina produkter till hela Norden. Man har också en e-butik där man kan beställa olika produkter. Det är alltid spännande att upptäcka nya verksamheter och det är bara att önska Åke fortsatt lycka till med företaget.

En stor del av dagen i övrigt ägnades till att formulera politiska direktiv till den budgetprocess inför 2018 som snart drar igång på allvar. Inom Alliansen har vi ett fantastiskt fint samarbete och det är en tillgång att få jobba tillsammans med ett så samspelt team. Budgetprocessen har utvecklats mycket positivt under de senaste två åren. Kommunchefen och övriga chefer i Centrala ledningsgruppen har en strategisk överblick och ser de kommunala verksamheterna ur ett helhetsperspektiv, något som jag länge önskat, men inte varit med om förrän nu.

Med det goda samarbete som utvecklats både mellan och inom de två grupperna, Alliansen och CLG, ser jag med tillförsikt fram emot det fortsatta arbetet som jag är säker på kommer att vara till glädje och gagn för våra kommuninvånare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar