onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År 2015!














Så är det nyårsafton igen och dags att summera ännu ett år med massor av händelser. Som vanligt kan man under de sista dagarna av det gamla året ta del av mängder med nyårskrönikor och tillbakablickar. Oftast är det de stora händelserna som lyfts fram, men tänker man efter finns det många andra tillfällen att erinra sig som satt guldkant på tillvaron.

I samband med det här årsskiftet har jag varit kommunstyrelsens ordförande i Markaryds kommun i tre mandatperioder - tolv år. Till det kan läggas ytterligare fyra år som nämndsordförande; totalt 16 år i kommuninvånarnas tjänst. Det är helt otroligt vad snabbt åren gått och vad mycket som hänt i Markaryds kommun under den här tiden. Det har varit en stor förmån att få ha varit en del av kommunledningen under de här åren av utveckling och tillväxt.Och i morgon börjar en ny period, med nya utmaningar och möjligheter! 

Idag, nyårsafton 2014, tänker jag särskilt på de många personliga möten och sammanträffanden jag haft under det gångna året. Tack till alla er som på olika sätt gett ert stöd och uppmuntran till mig i mitt förtroendeuppdrag! Tack för alla givande samtal, tankar och idéer! Tack för all inspiration, råd och vägledning!

Jag hoppas att 2015 ska bli ett år som ska präglas av optimism, framtidstro och förverkligade drömmar!



Ett riktigt Gott Nytt År till Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar