måndag 7 april 2014

Tack från San Diego!
















Ibland blir man bara så glad! Som idag när jag fick möjlighet att svara på en inkommen synpunkt i vårt synpunktshanteringssystem "Säg vad du tycker". Några rader från en tjej uppvuxen i Markaryd och som just nu arbetar utomlands beskriver hur hon upplevt att det är att växa upp i Markaryds kommun. Tänk, vad uppmuntrad så många blir som har varit delaktiga i detta. Jag blev i alla fall riktigt varm i hjärtat!

Här kan du läsa både synpunkten och mitt svar:

Hejsan!
Jag är en 19-årig tjej som just nu är bosatt i San Diego där jag jobbar som au pair och studerar. Jag läser "säg vad du tycker" nästan dagligen för att hålla mig uppdaterad om vad som händer på min hemort och jag tänkte att det nu är dags för mig att bidra med en liten synpunkt.
Jag vill egentligen bara säga tack. Tack för en trygg uppväxt, på bra skolor (Haga/Höjden/Huneskolan & KCM), med bra lärare, bra utbildning och många möjligheter. Tack för ett stort utbud av fritidsaktiviteter, tack för lärorika sommarjobb och tack för alla chanser jag har fått att uttrycka mina åsikter och ge förslag till saker och ting, både i skolan och på ställen som detta. Markaryd är en fantastisk kommun på många sätt och vis, och trots att jag bor i en miljonstad och lever "drömlivet" bland fina bilar, god mat, sol och surfare, så ska det bli väldigt skönt att komma hem. I en liten by där alla känner alla finns tryggheten.
Så tack för alla år i världens bästa Markaryd, jag hoppas att det blir många fler!

Med Vänliga Hälsningar

NN


Hej och tack för dina synpunkter!

Vad roligt att få ta del av din berättelse och dina erfarenheter från uppväxten i Markaryd!

Jag är helt säker på att det värmer många hjärtan, inte minst bland den personal som arbetar i de verksamheter du nämner. Jag hoppas verkligen att alla berörda tar till sig ditt beröm.

Din berättelse är också ett kvitto på att vi är på rätt väg med vår ambition för hur vi vill utveckla och forma Markaryds kommun. Vi önskar ju inget hellre än att många fler ska kunna se tillbaka på sin uppväxt, på tryggheten, närheten och gemenskapen, på ett sätt som gör att man också längtar tillbaka när man utbildat sig och skaffat erfarenheter från andra håll. Erfarenheter som också bidrar till att göra Markaryds kommun ännu bättre.

Välkommen tillbaka och tack för att du berättade detta för oss alla!


Bengt Germundsson, kommunstyrelsens ordförande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar