torsdag 10 juni 2010

En ovanligt kul studentmiddag med elevrådets pris

För åttonde året i rad hade jag idag förmånen att få hålla tal till årets studenter på Kunskapscentrum, Markaryd. Helt klart är detta en av höjdpunkterna mitt uppdrag som kommunalråd. Årets studenter överraskade också i kreativitet och engagemang. Kraftfull och inspirerande sång, spontana tal och stipendieutdelning – från eleverna – var nyheter för året och kommer nog att bli svårt att överträffa för kommande kullar.

Otroligt kul att hålla talet till studenterna. De applåder och ovationer som jag ackompanjerades av var mycket inspirerande. Man visade också sin klass genom att lyssna noga och infoga känsloyttringarna vid precis rätta tillfällen under talet. Det kallar jag stil!

Helt oväntat tilldelades Markaryds kommun och Open office elevrådets pris i kategorin ”Största snackisen”. Helt klart var konkurrensen mellan de fyra nominerade bidragen extrem, vilket förhöjer värdet på utmärkelsen. Det här var riktigt kul och kreativt och jag får ta passningen med mig till IT-avdelningen. Kanske kan det bli största snackisen också till nästa år – men då av helt andra skäl än i år.

Tack till er alla för en ovanligt kul avslutningsmiddag! Grattis till er välförtjänta studentexamen och lycka till när ni nu drar vidare mot nya mål i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar